An Arabic tale in Europe about ancient religious hatred, a hatred based on 1400 years of bloodshed between two Muslim factions. A story about love, punishment, guilt and redemption and about being responsible for one's own actions and choosing between vengeance and peace. Jamil stands in the middle. He is fighting the war of his life – a war within himself.