A self-appointed bachelor living in New York City, Max Kohn is an accomplished writer whose waking life regularly commingles with his imaginary one. Max’s longtime girlfriend, Riesle, is the perfect rock to which Max anchors himself, but she is absolutely certain in her suspicion that Max is cheating on her.