Nathan Del Amico, a brilliant New York lawyer who leads a life of professional success, but his private life is pretty dismal since he divorced Mallory, his only love. Until he meets Garrett Goodrich, a mysterious doctor who introduces himself as a "messenger." He claims that he can sense when certain people are about to die, and that he is sent to help them put their life in order before it's too late. Nathan doesn't believe a word of this, but soon afterwards he witnesses some disconcerting scenes which seem to confirm the doctor's claims.