They had nicknamed him Sonetàula because every punch he received made “sonu 'e taula”, a wooden sound, as if it were coming from inside a coffin”, they recite from the book’s pages which describe a specific time ranging from the early 30’s to early 50’s, the unhappy period in the life of a young Sardinian shepherd who was forced into hiding.