A dreadful energy crisis after the depletion of oil reserves, sinks the world into a sort of dark Medieval era. In Italy a group of adventurous patriots embark on a journey from Sicily to the Italian Alps. Aiming to rebuild a country that has been divided, multiethnic almost pre-Risorgimento, where one must ride around on bicycles because there is no gasoline, and the reality show contestants actually kill themselves.