The story unfolds between December 1935 and July 1936 in a suburb to the North-East of Paris. In this working-class area, the spring election of the Popular Front government elicits the wildest hopes and gives rise to elements of extremism. It is here that three unemployed theatre workers decide to forcibly occupy the music-hall where they were still employed only a few months before, in order to put on a "hit show". This place will be the stage for the most fleeting and beautiful of projects.