Anna Politkovskaja was shot in the lift of her Moscow apartment block on 7th October 2006. Her untimely death was not only a personal tragedy, but also a political act. How did it get to this: that this elegant woman, who had always stood up for the weak and for those without a voice, would be shot in cold blood? Bergkrauts incisive documentary is both a personal investigation and a political film.