The story of Gustav and Luca. Their life changes when the Italian government presents a draft law that would give rights to unmarried and gay couples, prompting a wave of homophobia in Italy. The Vatican and conservatives fight against it, preaching that the end of morality and the family are nigh if the legalisation on civil unions is not blocked. Together for over eight years, Luca and Gustav want to understand the different positions and undertake a journey into a country they did not know before and did not expect to find: their own.