Nine women of around forty years of age – when they were twenty, the GDR still existed. Back then they all wanted to be “Miss Leipzig”. Now they are either married or still single, one of them is divorced. They all have children or are about to have them. They are now living in Switzerland, Dubai, in the west of Germany or still in Leipzig. It all began here in May 1989 when the “Leipziger Volkszeitung” was looking for “Miss Leipzig 1989”. But good looks and a bust were not all that was sought – the candidates also had to know all about their own city and its history. Only a few months before the autumn of 1989 that was to change everything, an unusual number of unusual candidates applied. Most of them simply wanted to take part in a beauty contest, but there were also many who were hoping to change their lives.