The Gorillaz are the band of the moment! Formed on a whim one night in 1998 by Damon Albarn, singer of the British group Blur and comic illustrator Jamie Hewlett during a conversation in the London flat they shared, the band initially comprised four fictional comic figures: D, Murdoc, Noodle and Russel. Although they have since been furnished with individual biographies, these figures conceal a host of different real-life musicians. After several singles, two albums and numerous music videos, Ceri Levy’s film pro vides a glimpse of the real people behind these animated characters.