This film isn’t about the history of Italian industry, its economic progress, its delays or its missed opportunities. It’s about the reality behind it. It’s a story of faces, workers’ faces, a portrait of the people who have populated and still populate Italian factories. It’s a tribute to their work, their gestures, their professionalism. It’s a mosaic of voices and dialects that ranges from southern to northern Italy, from large factories to small ones, and it tries to create an image of Italy.