Destined for a brilliant professional future but tired of reaching a ceiling and advancing no further in her career because she also has to look after her children, Marianne dreams of swapping roles with her husband Bruno so that he comes home earlier to take care of the home and she can devote more time to her job! Looking at the dream and the reality, the film casts a humorous eye on the fate of women today who are constantly juggling job, children and home, and are often the only ones to carry the burden of everything.