Jarreth Merz, an actor of Swiss-Nigerian extraction living in Los Angeles finds himself grappling with his heritage when he discovers that his father has died. According to Nigerian tradition, the first-born is in charge of a father’s burial. But who is this father? And why does Jarreth feel morally bound towards a family whom he hardly knows and who has never been particularly interested in him? Thus starts a journey of discovery into his origins.