Adrian is a young sculptor from the provinces who is keen to establish himself in the art world. His personality catches the attention of Gloria, a young art scholar in search of “her” artist. The two immediately hit it off and Gloria soon becomes Adrian’s companion, the source of inspiration for his work, as well as his agent. But another critic is captivated by Adrian’s work: Lulli, an internationally renowned intellectual. Thanks to Lulli’s influence, Adrian has his first taste of success and thus decides to let himself be completely guided by the critic, giving rise to a collaboration that leads to the inevitable break-up with Gloria. But a shadow hangs over the young man’s rise to fame...