January 15, 1996. Actually an ordinary Sunday in a small town. In that same day the teenagers Adam and Tommek meet their friends in a square between the blocks. Here they get drunk and live aimlessly from day to day. They quit school a long time ago. So for them every day is a holiday – characterized by lack of perspectives and the rivalry within the clique. But this day should end up different from all the days before. At a cheerless party Adam suddenly, out of a conflict, has an idea: To teach his mate Tommek to respect him more, he suggests a bet. The stake: a human life. So Adam and Tommek go out into the night determined to kill the first human being they bump into.