In 1958, Françoise Sagan is not yet 30. Her first novels have made her rich and famous. She leads a frivolous and wild life, surrounded by her group of friends. On August 8 of that same year, at the Deauville casino, she bets her final chips on the number 8 and wins 8 million francs. With this sum, a few hours later she buys the house she has rented for the summer near Honfleur. Without planning to do so, she becomes the owner of the property and vows that nobody will ever drive her away from that place. Why then, 40 years later, is she merely a guest at the house? What events have led the young literary prodigy to end up financially ruined and estranged from all those with whom she squandered the years of her life?