Based on true events in recent Spanish history, the film GAL tells the story of the journalist investigation carried out by Spanish journalists into the nature of the GAL (Anti-terrorist Liberation Group). From 1983 to 1987 it perpetrated more than 30 attacks in the milieu of ETA resulting in twenty seven dead and more than fifty injured in the south of France, a large majority through errors.