During World War II, the tiny island of Malta was the most bombed place on earth. Young pilots were sent to defend it, and despite the overwhelming odds, they achieved incredible success. They hailed from every corner of the world, Britain, Canada, The United States, Australia and New Zealand. They were unique, a breed of their own who made a fine art out of fighting in the sky. With no strict rules, Malta was the right place for them to experiment and develop their raw talents.