Abel and Junon had two children, Joseph and Elizabeth. Victim of a rare genetic condition, Joseph's only hope was a bone marrow transplant. As they and Elizabeth were incompatible, his parents conceived a third child in the hope of saving their son. But little Henri too was unable to help his brother, and Joseph died at the age of seven. The Vuillard family has never recovered. Many years have passed, and family relationships are more strained than ever. In particular, those between Elizabeth, authoritarian head of the family and Henri, a cynical drop out who divides his time between women and drink. After a violent argument, Elizabeth banishes her feckless brother, cutting him off from his nephew, her son Paul - a tortured adolescent beset by serious mental problems.