Second episode of the trilogy that follows the destiny of Hellenism as recorded in the relationship of two people who first meet as children in 1919 during the flight of the Greeks from Odessa only to lose each other and find each other again in different time periods in different parts of the world, living through the great historic events of the 20th century and the turn of the 21st.