Two young American women, Vicky and Cristina come to Barcelona for a summer holiday. Vicky is sensible and engaged to be married; Cristina is emotionally and sexually adventurous. In Barcelona, they're drawn into a series of unconventional romantic entanglements with Juan Antonio, a charismatic painter, who is still involved with his tempestuous ex-wife Maria Elena.