Better Things is a multi-narrative intergenerational tale set in present day rural England. Both the young and old are followed on their journeys of withdrawal and commitment to each other and to life. Sexual awakening, boredom, and drugs form but do not dictate the narrative, which always connects the poetic and transcendent.