Twelve-year-old Oskar lives in a drab village outside Stockholm, where by day he's the victim of relentless bullying, and by night he dreams of revenge. Slipping out of sight of his single mother, Oskar fills a notebook with news on the gruesome killings that have set neighborhood nerves on edge-someone is tying people up, breaking their necks, and draining their blood-and rehearses knife moves in the icy courtyard of his apartment complex. One night, an apparition appears on the decaying jungle gym behind him: Eli, the new girl next door. The two misfits befriend each other, Eli coaching Oskar in bravery, Oskar awakening Eli's hunger for love. But Eli, alas, needs something more-blood.