The Pineda family operates a run-down movie house in a city in the province which shows dated sexy double-feature films. The family has taken up actual residence in the old building as well. The matriarch Nanay Flor, her daughter Nayda, son-in-law Lando and adopted daughter Jewel take turns manning the ticket booth and the canteen. Her nephews Alan and Ronald are the billboard painter and projectionist respectively.