Six stories, six films that follow on from each other; this is a glance at the childhood of renowned directors whose style has marked the history of film. A group of young directors focus their cameras on the story of these filmmakers, these childhood stories that sometimes shape an entire life and thus shed light on their cinematic works. The stories overlap to merge into one film about childhood, filled with emotional wounds, frustrations and encounters.