Travelling up and down the majestic river Congo on a disheveled boat, the young orphan Antoine Kolosoy composed his first songs on a beat up old guitar. As he gained renown, the young “Wendo,” as he was now known, was persecuted by the church and his music banned by the Belgian Colonial authorities, who feared his joyful rhythms would stir unrest. Wendo became a professional boxer for a time, but he never put down his guitar for long, and when his first album was released in 1948 he became the first superstar of Congolese Rumba.