"El sexo de los dinosaurios" explores life’s essential questions. Why do we attract each other sexually? What was the real sexual revolution for women? What is our genetic mandate? Is it mathematically impossible to get it right when selecting a partner? Should we get married or not? Are we naturally polygamous? Should we confess to infidelity? What has gastronomy got to do with sex? Is marriage a risky activity? What on earth will the family of the future be like? Most of these questions we ask ourselves throughout our lives. But what’s relevant now is that society is daring to express its doubts.