Diego Durand, a scientist who studies genetic behaviour, lives a happy life with his son Mateo and wife Susan, a translator who is half-English, half-Spanish. Apart from everyday problems such as the mortgage, the only thing that disturbs Diego’s peace of mind are the frequent "déjà vu" sensations he has suffered since he was a child. By pure chance, he discovers some news that makes him doubt everything around him, including his own identity.