Life, work and tragic death of Johann Hans "Falco" Hölzel. The biopic is portraying his work through his early days, as member of the Viennese band "Drahdiwaberl" and later with his own hits as solo artist, like "Der Kommissar", "Wiener Blut" and his worldwide smash-hit "Rock Me Amadeus".