After her release from prison Alex, who has lost her faith in love, tries to reclaim her psychic balance through a retreat into loneliness. A man and a child interrupt her plan and force her to reengage. Alex dares to emerge from her shell and learns again how thin the ice is and how fragile happiness is, small though it may be.