Emma and Antonio, married with two children, have been separated for nearly a year. Antonio is living alone in the house where he used to live with his wife, while Emma has gone back to her mother, taking the children with her. Then, one night, a flying squad is called to the palazzo and the police burst into the apartment where gunshots have been heard. In a rapid succession of events, Un giorno perfetto describes the twenty-four hours before this moment, the simple but “unique” life of a group of people who are shadowed every step they take.