A theatre company from Prague arrives in Cracow to present a stage adaptation of Dostoevskij’s novel "The Brothers Karamazov" at the city’s alternative drama festival; the production is to be staged in an unusual venue – the local steelworks. As rehearsals get under way, we follow not only the emotional story examining issues of faith, immortality and the salvation of the human soul, but also the relationships within the acting troupe itself, which strangely reflect Dostoevskij’s “great” themes. The stage drama is transferred to the real world when a tragedy occurs during rehearsal involving one of the spectators...