A black banner hanging beneath a window reads: "Lonely man". Is it a cry from the heart, a call for help? The workers in the office opposite ask themselves this question. They try to find out what it’s all about. On the same day, in the "Square des Francines", lovers, lonely people, children, young and old, a multitude of characters cross paths. Later on, in the "Brico-dream" shop, we see the comings and goings of shop assistants and customers. The protagonists of the three stories meet each other. Connections are formed between them.