Rosa van Dijk is a sensitive thirteen-year-old girl with a vivid imagination. She has a talent for drawing, likes to chat a lot with her friends on MSN and has a good sense of humour. Despite all this, Rosa, like most thirteen-year-old girls, is insecure and doesn't like the way she looks. She eventually has to move to another city, together with her eight-month old stepbrother and mother, to live with her new step-dad. Far away from her friends, in a new environment she struggles with her insecurity, her step-dad, and her alter ego Rooz. Whatever she tries, her problems seem to only grow bigger. How will she survive?