Jesper is a successful IT salesman who will stop at nothing to stay number one. With a beautiful wife and a lovely home, his picture perfect life seems complete. Until one day when his arrogance hits him like a boomerang, and he loses everything overnight. Jesper is sentenced to community service at a recycling dump with people he thinks are lowlifes: Theodore, the dump's straight-talking boss, Lotte, a daydreaming lesbian, and Dion who makes sure today's work is done tomorrow. As Jesper gets used to his hands getting dirty, he meets a girl and realizes that this simpler life is more meaningful than expected. But when the dump is threatened to be shut down, Jesper has to fight a greater cause to help his new-found friends.