When Michael hears about a clinical trial for a new anti-depressant, he signs up on a whim. Unfortunately, the pills turn out to have serious side effects and the trial is abandoned. Michael refuses to give up his new-found sense of calm and self control which the pills have provided, so he decides to continue the experiment on his own. Intoxicated by his immediate success, Michael feels an urge to take control of other people's lives as well. Slowly, his psychological games grow more drastic, until he makes a discovery which forces him to view his actions in a terrifying new light.