Noé, 10 years old, enters sixth grade while discovering a new town and a new house, where he just moved in with his father, Marc. Noé follows an intensive practice for fighting sports, coached by his father, who doesn't hesitate to put him into attack states. The situation is dangerous, so he has to be ready to counter any attack. While keeping the secret of his "double" life, Noe has to make his own place in his new school and becomes friend with Marine, a young girl, full of energy. Noe discovers a world which was until then made up by Marc, his so close but also so mysterious father. Their relationship is thus made out of two feelings: nearness and confrontation.