Berlin underground composer and electro DJ Martin (known under the pseudonym of DJ Ickarus) is on tour with his manager and girlfriend Mathilde. The two of them spend their nights in clubs, and are preparing to release a major electronic music album. However Mathilde finds it increasingly difficult to deal with Martin’s drug addiction and the album release is compromised when the DJ, following an overdose, is held in a psychiatric ward. While Martin gets to know the other patients and starts to write music again, Mathilde falls into the arms of her former lover, Corinna, and the album release remains on hold.