The story begins in Oxford in 1925, when young Charles Ryder makes friends with the louche and flamboyant Sebastian Flyte, son of Lady and Lord Marchmain. Charles is soon seduced by the social status of his new friend’s family and the world to which they open doors for him. Invited to stay at Brideshead, the imposing Marchmain ancestral home, he falls in love with Sebastian’s sister Julia. But the closer he becomes to the family, the more Charles finds himself in conflict with the rigid religious faith of Lady Marchmain.