During the summer of 1936, two Bavarian soldiers, Toni Kurz and Andi Hinterstoisser decide to embark on an ascent of the north face of the Eiger, in true German mountaineering spirit. Known as one of the most difficult climbs in the Alps, this legendary and tragic ascension was to be tracked by several journalists including Toni’s girlfriend, who worked for a German publication. Goebbels was quick to transform the two mountaineers into heroes for the greater glory of the Third Reich, although neither of them were members of the national socialist party.