Set in England in the 80s, the film, about the transition from childhood to adulthood, recounts the adventures of Will, eldest son in a highly religious family who forbid him to listen to music, watch TV or associate with other children. But when Lee Carter, school terror and maker of bizarre amateur films, offers him a pirate copy of the Sylvester Stallone movie, Will’s world suddenly opens up. So he eagerly accepts the role of stuntman under Lee’s direction and keeps it secret from his parents. Over the course of the production and all its crazy mishaps a real friendship develops between the two boys, which shows them a way to ease into the adult world.