Alix, created by the great William Stein, comes into being at the age of twenty-seven and sets off in pursuit of the only thing she is supposed to be unable to experience: (damned) love. Moving from boy to boy, she comes upon Raphaël, a small time pimp working in Rome and Saint-Ouen, who promises her a great deal more than love. As for whats in store for her with Frédéric, still not over the break-up with his wife, and above all with Hélène, a young girl taking care of her comatose mother, best not to even mention here.