Martina is a stewardess. One day at work, she has a chance encounter with Angelo. An exchange of glances between the stewardess and the passenger, plus the fact that Angelo has forgotten his diary on the plane, seem to set the stage for a love story. And when Martina discovers that Angelo and she are from the same town, she decides to return the diary in person. But as Martina reads more, entering deeper into Angelo’s life, she decides to put off returning it, in order to continue living the emotions she finds in the diary’s pages. When Martina finally forces herself to give the diary back, we discover that the two did not encounter each other on the plane by chance, and the diary was not “forgotten”: Angelo an d Martina have been involved with each other for awhile, in a relationship filled with ups and downs.