Dr Deepa is in the UK for a short term fellowship with Dr Gareth Williams at an NHS Hospital. Here she is exposed to the attractions of working in the NHS, the life style that the West offers. She also meets and falls in love with a fellow doctor. When her fellowship comes to an end, they have to face issues that must balance their personal and professional aspirations. This has implications for many in the UK and so many that await her return to India.