A young boy lives with his mother on a farm surrounded by deep forest in the remote wilds of the Finnish countryside. From time to time, the boy visits his father - a man of great violence - in prison. Locked in the stable is an unruly horse, the boy's only other companion. Their simple life is disrupted when a stranger appears, with a note from the father and a bullet in his side. Reluctantly, mother and son offer the stranger refuge.