Mato Grosso do Sul (Brazil), today. The fazenderos are leading their wealthy life in boredom. They have transgenic plantations that stretch as far as the eye can see and spend their evenings in the company of the Birdwatchers, tourists who have come to watch the birds. On the borders of their land, the malaise of the Indians is growing. Forced to live in reservations, the natives – the legitimate inhabitants of that land – lead a life with absolutely no future whatsoever; many of them, the young in particular, commit suicide. It is another suicide that sparks off the rebellion. Following the guidance of the leader Nadio and a shaman, a group of Indians sets up camp outside one of the properties to demand the restitution of their land. Two conflicting worlds thus confront one another. The metaphoric confrontation soon turns into a real conflict but, even during the hostilities, the two worlds do not stop studying one another. The young people in particular do not stop being curious “about the other”, not even during the fighting. It is this very curiosity that will give way to a profound relationship between Osvaldo, a young shaman apprentice and the daughter of a fazendero.