The return of the African intellectual Anberber to his native country during the repressive Marxist regime of Haile Mariam Mengistu and the recognition of his own displacement and powerlessness at the dissolution of his people’s humanity and social values. After several years spent studying medicine in Germany, Anberber returns to Ethiopia only to find the country of his youth replaced by turmoil. His dream of using his craft to improve the health of Ethiopians is squashed by a military junta that uses scientists for their own political ends. Seeking the comfort of his countryside home, Anberber finds no refuge from violence. The solace that the memories of his youth provide is quickly replaced by the competing forces of military and rebelling factions. Anberber needs to decide whether he wants to bear the strain or piece together a life from the fragments that lay around him.