Frode can't wait for the big summer party at his apartment building. Most of all because this year's party offers a once-in-a-lifetime chance to ride a real live elephant. Then, in a stunning reversal, the stickler super informs them there is a fee for use of the yard, and Frode's dream of riding an elephant vanishes before his eyes. Meanwhile, poor Mr. Storm downstairs is plagued by a string of mysterious burglaries and offers a reward to whoever catches the culprit. Frode and his friends jump to the challenge: nab the burglar, trick the super to get their party back – and outwit their rivals, the dirty rotten basement gang.