The Olsen Gang, the legendary trio of lovable small-time crooks with big money dreams, have lent their name to more than a dozen films since 1968. For the first time, the three friends appear in an animated version. The gang's ingenious leader Egon Olsen is entrusted with the task of stealing Hans Christian Andersen's original quill. But little does he know that a trap has been set, and soon the gang has the entire police force on its heals. Consequently, Egon has only one thing in mind: revenge. And big money, of course.