Katrine has just given birth to a beautiful little girl. But motherhood isn't as blissful as Katrine imagined it to be. She can't really connect emotionally with her baby, her body hurts and she feels weird. When her boyfriend Andreas has to go away for work, the new role as stay-at-home-mom makes her feel uneasy and isolated. Katrine therefore sees her new situation as an opportunity to reconnect with her own mother, whom she hasn't seen for years. Her mother comes to see Katrine and the baby. The two women try to reach out and be good mothers, and meanwhile Katrine desperately searches for her own place in a world that seems slowly to be coming apart.